14 Nisan 2012 Cumartesi


Sertab'dan Türk Sanat Müziği Albümü : Ey Şuh-i Sertab



Türk pop müziğinin güçlü sesi Sertab Erener, müzikal kariyerinde bir ilke imza atarak Türk sanat müziği albümü hazırladı. Ünlü şarkıcı, “Ey Şuh-i Sertab” adlı albümü babasına ithaf etti.

Sertab Erener, hayranlarına bir sürpriz yaptı, karşılarına pop yerine Türk sanat müziği eserleri okuduğu albümüyle çıktı. Ünlü şarkıcı, bilinen Türk sanat müziği estrümanlarının yanı sıra geçmiş yüzyıllardan günümüze ulaşan lavta, rebab gibi enstrümanlar kullanılarak hücum kayıt tekniğiyle kaydedilen albümü babasına ithaf etti.

Tüm Türk sanat müziği arşivi taranarak, uzun bir araştırma sonucunda seçilen 15 şarkının bulunduğu albümde Emine Semahat Özdenses, Münir Nureddin Selçuk, Saadeddin Kaynak, Zeki Müren, Yesari Asım Ersoy gibi önemli bestecilerin eserlerine yer verildi. Stüdyo kayıtlarını şarkıların ruhuna ve felsefesine sadık kalarak yaptıklarını söyleyen Erener, albüme babasının çok sevdiği, kendi adını koyarken de ondan esinlendiği, söz ve bestesi Lemi Atlı’ya ait “Ey Şuh-i Sertab”ın adını verdi.  
Sertab albümü için şöyle diyor : Bu koleksiyon işi, çok keyifle yaptığım bir iş. Kime gideceğini bilmeden kaygısızca yapılmış, sevgiyle yapılmış bir iş yani. Bu albüme gerçekten bir değer yükledim ben; hem babam için, hem koleksiyoncular için hem de gençlere bırakabileceğim bir misyon olması için...

  
Akşam Oldu Hüzünlendim Ben Yine
Şimdi Uzaklardasın
Dertliyim Rûhuma Hicrânımı (Üzgünüm Leyla)
Fikrimin İnce Gülü
Niçin Baktın Bana Öyle
Çile Bülbülüm
Biz Heybeli'de Her Gece
Ada Sahillerinde
Darıldın mı Gülüm Bana
Kimseye Etmem Şikâyet
Bir İhtimal Daha Var
               Dök Zülfünü Meydâne Gel
               Kırmızı Gülün Alı Var
Dönûlmez Akşamın Ufkundayım (Rindlerin Akşamı)
                    Ey Şûh-i Sertab Ey Dürr-i Nâyâb


      






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder